Rabu, Juni 24, 2009

Terimalah Sentuhan Kasih dari Rabbmu..

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
Sahabat, Mohonlah keampunan kepada Allah daripada segala dosa yang telah kita lakukan
Bersama-sama kita beristighfar memohon keampunanNya..
Semoga diampunkan segala dosa-dosa yang telah lalu

Ya Allah..
Aku memohon keampunan daripadaMu..
Memohon ampun daripada dosa2 yang telah aku lakukan baik dalam sadarataupun tidak



Aku telah menganiaya diriku sendiri..
Malah lebih mementingkan hawa nafsu daripadaMu
Aku lalai ya Allah..
Aku lupa untuk mengingatiMu walau untuk seketika..
Aku lebih banyak bergelak ketawa bersama teman-teman..

Malah jarang sekali untuk aku mengingati mati..
sedangkan aku tahu bahwa mati itu akan mendekatkan diriku padaMu..

Antara dua kasih..
Kasih Illahi..
Kasih Insan..

Terimalah sentuhan kasih dari Rabbmu..

Hambaku menyombongkan diri terhadapKu dengan berbagai bentuk kemegahan
Padahal allah yang melindungi mereka di tempat tidur mereka

Aku yang menciptakan
Namun yang disembah adalah selainKu.

Aku yang memberi rezeki..
Namun selainKu yang disyukuri

KebaikanKu senantiasa turun kepada para hamba.
Tetapi kejahatan merekalah yang naik kepadaKu.

Aku mencintai mereka dengan memberikan mereka nikmat-nikmatKu.
sedangkan Aku tidak memerlukan mereka..

Mereka memancing kemurkaanKu
Dengan berbagai kemaksiatan
padahal mereka adalah yang paling perlu kepadaKu..

Sesiapa yang datang kepadaKu
Maka ia akan Kujemput dari kejauhan.

Sesiapa yang berpaling dariKu.
Aku akan memanggilnya dari kejauhan.

Sesiapa yang meninggalkan sesuatu demi Aku,
akan Kuberikan kepadanya lebih dari cukup.

Sesiapa yang menginginkan keridhaanku,
Aku pun menginginkan apa yang diinginkannya.

Sesiapa yang bertindak dengan bergantung pada daya dan kekuatanKu,
maka akan Kulunakkan besi baginya.

Dan sesiapa yang lebih mementingkan Aku dari selainKu,
Aku akan lebih mementingkannya dari orang lain.

Orang yang mengerjakan maksiat,
Tidak akan Kubuat mereka berputus asa dari rahmatKu
Jika mereka bertaubat kepadaKu
Maka Aku akan menjadikan kekasih mereka
sebab Aku mencintai orang-orang yang bertaubat dan menyucikan diri.

Kalau mereka tidak bertaubat kepadaKu,
Maka Aku akan bertindak sebagai Doktor mereka :
Akan Kuberikan cobaan keapda mereka dengan berbagai musibah
untuk membersihkan mereka dari berbagai aib.


Satu kebaikan disisiKu adalah senilai sepuluh kali ganda yang sepertinya,
Hingga tujuh ratus kali ganda yang banyak sekali..

Sedangkan kejahatan di sisiKu adalah bernilai satu..
Maka jika ia telah menyesal dan memohon ampun, maka Aku pun mengampuninya.

Aku mensyukuri amal kebajikan yang sedikit
Dan mengampuni banyak kesalahan..

Kasih sayangKu mendahului murkaKu..
Sifat penyantunKu mendahului keputusanKu menjatuhkan hukuman.

Pemberian maafKu lebih mendahului siksaanKu.
Aku lebih pengasih kepada hamba-hambaKu daripada kasih sayang ibu terhadap anaknya..

Duhai Sahabat yang dikasihi Allah dan disayangi Nabi sekalian..
Allah ada menyatakan dalam sebuah hadis qudsi yang bermaksud:
"Jika mana-mana hamba mentaatiku, maka Aku ridho keapdanya,bila Aku ridho kepadanya maka aku berkati seluruh hiduopnya"
Sesungguhnya keberkatanKu tidak ada penghujungnya dan jika hambaku melakukan maksiat kepadaKu,
Aku marah padanya. bila aku amrah keapdanya maknanya aku melaknatnya,"


Tidak ada komentar: